Det gode samarbejde

Forældrerådet:

Forældrerådet i Jordbærvangen består af forældre fra Jordbærvangen, 2 repræsentanter for personalet og Jordbærvangens leder. Forældrerådet holder møde 4 gange om året.

Forældrerådets opgave er at medvirke til at skabe de bedste rammer for både børn, forældre og personalet i Jordbærvangen .

Derudover skal Forældrerådet være bindeled mellem Jordbærvangen, forældregruppen og områdebestyrelsen.

Forældrerådet står også for planlægning af årets sociale arrangementer, som f.eks. sommerfest, julearrangement mm.

Forældrerådet deltager i ansættelse af nyt personale. Ligesom principperne for den pædagogiske linje og målsætning også er et emne i forældrerådsarbejdet.

Der er valg til forældrerådet ved forældremødet i september. Man bliver valgt for 1 år. Hvert andet år er der også valg til områdebestyrelsen.

På Aula kan du orientere dig om, hvilke forældre der sidder i Forældrerådet.

Aula:

Aula er vores digitale kommunikationsform. Vi bruger dagligt Aula til (billede) dokumentation, Ferieplanlægning, nyhedsbreve, vigtige beskeder og sovetider for vuggestuebørn.

Vi forventer, at I som forældre orienterer jer dagligt på Aula. Det er på Aula I skal udfylde stamkort og helbredsoplysninger på jeres barn. Det er også her, I melder fri/ferie, syg, samt her i kan skrive beskeder om, hvem der henter mm.

Samtaler:

Vi holder en samtale med dig når dit barn starter i Jordbærvangen.

Vi afholder derefter samtaler med dig angående dit barn en gang om året. Der ud over taler vi med dig i hverdagen om de ting der rører sig i forhold til dit barn.Det er vigtigt for os at have et tæt samarbejde med dig om dit barns udvikling, hverdag og trivsel.

Hvis vi har en bekymring for dit barns trivsel, vil du blive indkaldt til en ekstra samtale i Jordbærvangen. Du er ligeledes velkommen til at bede om en samtale hvis du har brug for det.

Du kan læse mere om forældresamarbejde i vores velkomstfolder.

Billede af arbejdslørdag