Når du afleverer dit barn

Vi åbner hver morgen på legepladsen for både vuggestue- og børnehavebørn. Da vi er et lille hus, vil de voksne som oftest være kendte af børnene. Vi lægger vægt på en rolig modtagelse og hjælper med at vinke farvel til mor og far hvis der er behov for det.

Når du ankommer om morgenen med dit barn, skal i sammen gå i garderoben og pakke barnets ting ud og lægge eftermiddagsmaden i stuens køleskab. Her efter skal barnet have tøj på til at være på legepladsen og drikke dunken skal med ud. Det er også vigtigt at barnet vasker sine hænder når i ankommer. Dit barns selvhjulpenhed har høj prioritet i Jordbærvangen og det er derfor vigtigt at dit barn selv gør de ting som det kan og får hjælp af dig til at øve sig i de ting som stadig er lidt svære. Her efter kan i sammen gå på legepladsen og finde en voksen som kan hjælpe med at sige farvel.

Af hensyn til både dit eget barn og alle de andre børns muligheder for at kunne lege og fordybe sig uden for mange forstyrrelser, opfordrer vi til at i forældre sørger for en hurtig aflevering og ikke tager ophold i Jordbærvangen længere tid end højst nødvendigt. Vi har over 50 børn i Jordbærvangen og derfor 50 forældre som kommer ind ad lågen hver dag.

Det er vigtig at i informere os, hvis der er sket ting hjemme som kan have betydning for dit barns trivsel inden i afleverer. Vi taler dog ikke om børnene hen over hovedet på dem, så bed evt den voksne om et øjeblik hvis der er noget vigtigt vi skal vide eller endnu bedre, skriv gerne en besked til os via Aula. Små praktiske informationer må gerne gives foran børnene. Jo mindre tid de voksne skal bruge på snak med jer forældre jo mere tid har vi til at være sammen med jeres børn.

Husk også at barnet skal være smurt ind  i solcreme hjemmefra om sommeren. Så smører vi alle børn efter frokost.

Billede af børn der fejer