Mad og måltider

I Jordbærvangen har vi frokostordning fra Fru Hansens kælder som bliver anrettet af vores husassistent.

Frokostordningen er forældrebetalt og dækker ikke formiddags og eftermiddagsmad.

Morgenmad:

Vi serverer ikke morgenmad i Jordbærvangen. Det er derfor vigtigt at dit barn har spist morgenmad inden det bliver afleveret. Hvis dit barn ikke har nået at få morgenmad hjemmefra er i velkommen til at medbringe en bolle eller lignende som barnet kan spise på legepladsen når det kommer.

Formiddagsmad:

Jordbærvangen serverer et lille stykke brød til de børn som er sultne ved 9 tiden.

Frokost:

Rugbrød eller varm mad fra Fru Hansens kælder.

Eftermiddagsmad:

Dit barn skal medbringe egen eftermiddagsmad. Vi anbefaler et stykke brød og lidt frugt som er nemt at spise ude. Hvis dit barn har ting som er pakket ind med, så klip gerne figenstangen op eller åben det første stykke af ostehapsen, således at dit barn selv kan pakke sin mad ud og spise den. Vær også gerne opmærksom på sukkerindholdet når du vælger mad til dit barns eftermiddagsmad og vælg de sunde alternativer til dit barn eftermiddagsmad.

Vi serverer vand til måltiderne og anbefaler at børnene ikke medbringer juice, saftevand m.m. På en varm sommerdag eller ved særlige lejligheder kan vi godt finde på at servere saftevand.

Alle børn skal medbringe en drikkedunk med navn på hver dag.

Billede af mad